Lär känna Louise på Briljants programsupport
Kan du berätta lite om dig själv, din bakgrund och roll på Briljant?
Jag började på Briljant under våren 2017, så jag har varit på företaget i cirka tre år nu. Innan jobbade jag på ett serviceföretag som använde Briljant, vilket har gjort att jag har en lång erfarenhet som användare av systemet. Jag jobbar nu på supporten och hjälper våra kunder runtom i hela landet. Vi arbetar med alla möjliga sorters frågor, och från första oktober 2019 tog vi över lönesupporten. Då jag jobbat en hel del med löner tidigare har jag fått ta över en stor del av just de frågorna, vilket är väldigt kul.
Hur ser en arbetsdag ut för dig och vad brukar du få för supportfrågor?
Det är alla möjliga frågor. Från att kunderna inte riktigt vet hur de ska göra i systemet, till att hjälpa nya kunder som behöver stöd att komma igång. Jag hjälper till både via mejl och telefon. Under en dag så har jag kontakt med väldigt många kunder, vilket är väldigt kul och omväxlande. Det värmer alltid i hjärtat när en kund ger positiv respons efter ett avslutat ärende. Jag tycker också om att Briljant inte är ett jättestort företag, utan att man har koll på vilka som jobbar inom organisationen. Det är ett väldigt trevligt företag att jobba hos.
Hur mycket kontakt har du med andra medarbetare på företaget?
Jag sitter i Norrköping tillsammans med utvecklingsbolaget, där vi är två inom just programsupporten. Det är väldigt smidigt att vara i samma hus som utvecklarna då vi kan få snabb hjälp rörande utvecklingsfrågor. Det sitter även två återförsäljare här hos oss i Norrköping, så vi är en blandad mix av roller på plats. Mina andra kollegor inom programsupporten finns i Stockholmsområdet och vi har daglig kontakt via telefon och Skype.
Kan du nämna en funktion i programmet som du tror att många inte känner till, som du tycker är värd att tipsa om?
Jag skulle vilja tipsa om att använda programmets tidredovisning. När du lägger in tider via tidkort så förs de direkt över till projektredovisningen och vidare in till lön. En koppling skapas alltså automatiskt hela vägen från inmatad tid till att den går ut på kundfaktura, samlas upp i projektredovisningen och kommer in i löneprogrammet – det tycker jag är en kanonfunktion!
Hur skulle dina kollegor beskriva dig tror du?
Omtänksam och hjälpsam.