Inventarieredovisning (anläggningsregister)
För att jobba effektivt med inventarieredovisningen läggs samtliga uppgifter om nyanskaffade inventarier in direkt när leverantörsfakturor och bokföringsverifikationer registreras (totalintegrerat).
Automatiska transaktioner med planenliga avskrivningar skapas månatligen och bokförs direkt i huvudboken. Avskrivningen kan beräknas i procent eller efter tid. Den baseras på anskaffningsvärde eller särskilt avskrivningsgrundande belopp och räknas under inventariens livslängd.
Inventarierapporter kan sorteras på bland annat avdelning, produkt eller projekt. En sammanställning över nästa års avskrivningar kan tas fram för att användas vid budgeteringen.
Åldersanalyser per avdelning och totalt kan användas som underlag för kalkylmässiga avskrivningar. ”Min-värde inventarier” ger direkt underlag för bokning av avskrivning över plan i bokslutet. Hjälpfunktion finns för bortbokning av anskaffningsvärden och ackumulerad värdeminskning i samband med försäljning och utrangering av inventarier.
-
Affärsredovisning
Grundfunktionerna för dig som vill få full koll på företagets ekonomi.
-
Analyser och uppföljningar
Obegränsade möjligheter. Allt från standardrapporter till anpassade analyser och rapporter.
-
Fakturering
Från den enklaste faktureringen till den mest avancerade.
-
Redovisningsbyrå
Allt du behöver för ett skräddarsytt samarbete med varje enskild kund.
-
Tid och projekt
Briljants styrka, ger dig oändliga möjligheter till anpassning och verksamhetsstyrning.
-
Alla funktioner
Alla våra funktioner som du kan kombinera på valfritt sätt. Dessutom kan varje funktion individuellt anpassas efter dina behov.
Vill du veta mer?
Fyll i nedanstående formulär och klicka på ”Skicka” så återkommer vi till dig så fort vi kan.