Briljant Hjälp

”Briljant Hjälp” innehåller fullständiga textinstruktioner kring programmets funktioner och registreringsbilder. Klicka här för att komma till våra hjälptexter. Du kan även nå hjälpavsnitten inne i programmet genom att klicka på frågetecknet i menyraden eller F1 på ditt tangentbord.

Instruktionsfilmer:

FAQ

Här kan du ta del av vanliga frågor och svar.

  • Kan Briljant hantera bankernas nya betalformat? (Pain001, Sepa, ISO 20022, P27)

    Ja, Briljant hanterar för tillfället det nya filformatet för bankerna Nordea, Handelsbanken och Danske Bank. Vi kommer också att utveckla stöd för Swedbank under 2022. Om du behöver hjälp att komma igång kan du läsa vidare här för leverantörsutbetalningar och här för löneutbetalningar eller ta kontakt med vår programsupport support@briljant.se

  • Hur vet jag vilken support jag ska vända mig till?

    Har du frågor om hur programmet fungerar vad gäller redovisning, löner eller hyror kan du kontakta vår programsupport på support@briljant.se

    Kör du på vår molnlösning via Briljant ASP och har tekniska frågor rörande fjärrskrivbordsmiljön kan du kontakta vår ASP-support på asp@briljant.se

    Har du frågor gällande att införskaffa Briljant, rörande en befintlig licens, utbildning eller är i behov av att utöka eller förändra era moduler kan du ta kontakt med er lokala återförsäljare. Kontaktuppgifter hittar du här

    Har du frågor om en faktura du fått så hittar du kontaktuppgifter längst ner i sidfoten på den faktura du har frågor om.

  • Hur kommer jag igång med Briljant?

    Om du är intresserad av att komma igång med Briljant ska du kontakta din lokala återförsäljare. Kontaktuppgifter hittar du här.

  • Hur mycket kostar Briljant?

    Du kan ta kontakt med er lokala återförsäljare för att få ett kostnadsförslag eller få information om befintliga avgifter. Kontaktuppgifter till er lokala återförsäljare hittar du här

  • Har ni några kurser eller utbildningar?

    Ja, vi har digitala kurser som du kan hitta här. Du kan också kontakta er lokala återförsäljare om det finns särskilt behov av utbildning eller om ni önskar få utbildning på plats. Kontaktuppgifter till er återförsäljare hittar du här genom att välja det distrikt ni tillhör.

  • Finns det några instruktioner till hur Briljant fungerar?

    Du kan trycka på frågetecknet i menyraden när du är inne i Briljantprogrammet så kommer du till våra hjälpsidor.

  • Hur lång är uppsägningstiden?

    Uppsägningstiden är normalt 3 månader men avvikelser kan förekomma. Se detaljer på ert licensavtal eller kontakta er lokala återförsäljare.

    Uppsägning ska ske skriftligen till er lokala återförsäljare. Kontaktuppgifter hittar du här.

  • Kan jag använda Briljant via en mobil enhet?

    Det går bra att rapportera tid via vår app för tidredovisning.

  • Kan jag använda Briljant via webben?

    Briljant finns på webben med funktioner för tidrapportering, attest av leverantörsfakturor, projektprognos, analysfunktioner och fakturering.

  • Har ni någon molnlösning?

    Ja vi erbjuder Briljant ASP som ger dig möjligheten att använda Briljant Ekonomisystem var du än befinner dig.  Briljant tar hand om servrar, programinstallationer, uppdateringar och underhåll av ekonomisystemet.

    Tjänsten är särskilt lämplig om ditt företag har kontor på flera platser i landet eller om du behöver dela arbete med dina kunder, din bokföringsbyrå eller din revisor.

  • Hur loggar jag in på Briljant ASP?

    Via länken kan du läsa om hur du ansluter till vårt fjärrskrivbord Briljant ASP efter att du fått dina användaruppgifter.

    Klicka här

    Om du behöver ytterligare hjälp kan du ta kontakt med vår ASP-support asp@briljant.se

  • Hur sparar jag ner dokument på min lokala dator?

    Om du har problem att spara ner dokument på din lokala dator från Briljant ASP finns en instruktion via länken här

    Om du behöver ytterligare hjälp kan du ta kontakt med vår ASP-support asp@briljant.se

  • Hur ger jag min revisor eller min kund åtkomst till programmet?

    Om ni arbetar på vårt fjärrskrivbord Briljant ASP kan ni beställa en användare hos er lokala återförsäljare för att ge revisorn eller er kund åtkomst. Kontaktuppgifter till er lokala återförsäljare hittar ni här genom att välja det distrikt ni tillhör.

  • Vad gör jag om mitt inlogg till Briljant ASP inte fungerar?

    Om du har angivit fel lösenord till vårt fjärrskrivbord Briljant ASP och din användare blivit blockerad kan du ta kontakt med vår ASP-support asp@briljant.se

     

  • Vad gör jag om jag tappat bort användarnamn eller lösenord?

    Om du tappat bort ditt användarnamn eller lösenord till vårt fjärrskrivbord Briljant ASP kan du ta kontakt med vår ASP-support asp@briljant.se 

    Om ni har programmet lokalt installerat eller på en egen server bör du ta kontakt med den hos er som har administrationsrättigheter i Briljant alternativt er IT-support.

     

    Behöver de guidning är de välkomna att kontakta vår programsupport support@briljant.se

  • Finns det något personuppgiftsbiträdesavtal för oss som använder molntjänsten Briljant ASP?

    Ja, personuppgiftsbiträdesavtalet för Briljant ASP har uppdaterats. Innehållet är samma som tidigare, bortsett från punkt 10 "Ansvarsbegränsning" som har tagits bort och ersatts av punkt 10 "Dataskyddsförordningen (GDPR)".

    Klicka här
     för att ta del av avtalet, som gäller fr.o.m. 2019-01-07.

     

  • Hur förhåller ni er till GDPR?

    Vi har samlat information och våra instruktioner i ett dokument. Vi beskriver ansvarsfördelning, registerhantering, tekniska fakta, säkerhet mm.

    Klicka här för att komma till dokumentet.

  • Vad är det för systemkrav som gäller?

    Här kan du läsa en kortfattad beskrivning av de tekniska lösningar som Briljant använder och de krav och systemkrav som ställs för dem.

  • Hur vet jag vem min kundansvarig är?

    Genom att klicka här kan du ange var i Sverige du befinner dig för att få fram uppgifter om vem er lokala kundansvarig är samt kontaktuppgifter till denna.

Fjärrhjälp

Klicka på någon av dessa länkar när vi ber att få koppla upp oss mot din dator.

Briljant ASP

Vår molnlösning Briljant ASP ger dig möjligheten att använda Briljant Ekonomisystem var du än befinner dig. Luta dig tillbaka och låt Briljant ta hand om servrar, programinstallationer, uppdateringar och underhåll av ekonomisystemet.

Aktuellt

Här kan du ta del av våra nyheter och aktuella ämnen rörande Briljant.

Briljants filarkiv

Används endast på uppmaning av och i samråd med din återförsäljare/support i speciella ärenden.