Hallå där ASP-tekniksupporten
ASP-tekniksupporten är problemlösare vars vardag går ut på att snabbt och effektivt hjälpa kunder med olika konsultuppdrag som felsökningar, olika integrationer, serverinstallationer/uppdateringar, utskriftsproblem och en del administrativa ärenden för användarkonton.
Vilka är ASP-tekniksupporten på Briljant?
Teamet består idag av fyra glada, utåtriktade och lyhörda personer som gör allt för att leverera en bra produkt till kunden. Vi har ett väldigt bra samarbete och har roligt tillsammans. Vi hanterar många ärenden själva, men uppstår det frågor som man inte kan svara på hjälps vi åt att lösa problemen och stärker varandra genom att dela kunskap. Vi använder teamet som en tillgång.
Ni är ju utspridda på olika orter, hur fungerar samarbetet?
Den hålls ihop genom att vi har kul i Skypegruppen där vi pratar om allt möjligt. Från början satt vi tillsammans i Norrköping men idag sitter vi utspridda på olika ställen och jobbar tillsammans digitalt. Det har inte varit någon större omställning till följd av Corona då vi även tidigare, när vi satt i samma lokal, jobbade mycket över Skype.
Vad kan vara utmanande med jobbet som ASP-tekniksupport?
Utmaningen är när man får ett konsultuppdrag som man inte direkt vet hur det ska lösas. Då får man slå ihop sina huvuden och försöka lista ut vad felet är. Det gäller att se det grundligt, börja felsöka, ha kontakt med kunden och försöka väva ihop vad problemet är. Det som gör vårt team speciellt är att vi sitter på bra kompetens som gör att vi kan levererar en bra produkt till kunden och att de är nöjda efter att ha varit i kontakt med oss.
Vad är det bästa med jobbat som ASP-tekniksupport?
Det bästa med jobbet är att det är flexibelt, att det inte påverkas beroende på var man sitter. Man utvecklas vart efter tekniken förändras. Man får lära sig att ta till sig mycket information och bli bättre med tiden genom att lösa olika problem och byta erfarenheter med varandra.