Lär känna Solvår – återförsäljare på Briljant
Under 2020 fyller Briljant 25 år! Det firar vi bland annat genom sex intervjuer där du får möta Briljantare med olika expertis. Denna gång får ni träffa Solvår Berglund, som för tre år sedan tog över rollen som återförsäljare för Briljant i Stockholmsregionen.
Vem är Solvår och vad är din roll på Briljant?
Även fast jag aldrig trott att jag skulle arbeta så länge på ett och samma företag har jag nu varit på Briljant i snart elva år. Jag har haft olika roller och för tre år sedan fick jag möjligheten att ta över som återförsäljare för Stockholmsregionen, vilket är både roligt och utvecklande – jag älskar kundkontakten.
Vad gjorde du innan din tid på Briljant?
Innan dess arbetade jag bland annat som ekonomiansvarig och controller. Jag är i grunden utbildad ekonom och på Briljant får jag chansen att använda dessa kunskaper. I min nuvarande roll som återförsäljare får jag bland annat hjälpa kunder att ta fram ekonomiska beslutsunderlag, det är väldigt stimulerande och kul.
Vad gillar du mest med din roll som återförsäljare?
Att jag får utmana mig själv och att jag hela tiden får lära mig nya saker. Alla kunder är olika och behöver stöd inom olika frågor, på så vis blir jobbet väldigt stimulerande och varierat och jag får använda det jag lärt mig under åren.
Kan du berätta lite om hur programmet har utvecklats under tiden du varit på företaget, är det något du minns som har haft extra stor betydelse för användarna?
Det har hänt och händer mycket i systemet hela tiden. Vi erbjuder nu mobil-, webb- och skrivbordslösningar, och för tio år sedan så var det i princip bara skrivbordslösningen som var aktuell. Briljant utvecklas både utifrån att vi ser nya möjligheter framåt, och utifrån de önskemål vi får in från våra kunder – en bra mix tycker jag.
Har du något trevligt minne från din tid på företaget som du vill dela med dig av?
Jag tycker det är väldigt viktigt och kul att träffa våra kunder så mycket som möjligt, så därför har det varit extra kul att jag varit inblandad i Briljants Kunskapsträffar där vi åker runt i landet och föreläser om systemet för våra kunder. Att få komma ut och träffa alla våra kunder är otroligt givande – det ger mig energi.
Finns det något speciellt du ser fram emot under 2020?
Jag ser fram emot att få fortsätta i min nuvarande roll och utvecklas tillsammans med mina kunder och finnas där som ett stöd och bollplank.
Hur skulle dina kollegor beskriva dig?
Det beror nog lite på vem du frågar, men social, drivande, envis och kanske att jag kan vara ganska rak. Jag hoppas också att de tycker att jag är bra på att dela med mig av min kunskap. Jag har också en inre drivkraft att försöka få med alla på tåget, så att säga.